Thursday, August 14, 2008

PM: Harga minyak turun 1 September-malaysiakini

dari depan

Perdana Menteri memberitahu pemberita demikian selepas merasmi kongres Penjaja dan Peniaga Kecil Wilayah Persekutuan dan perhimpunan penjaja Wilayah Persekutuan di PWTC pagi ini.

Mengenai Proton

Mengenai Proton pula, beliau berkata, kerajaan menyerahkan kepada Proton untuk memutuskan sama ada mahu mengadakan kerjasama dengan General Motors.Katanya, syarikat kereta nasional itu telah menetapkan bahawa ia akan memulihkan Proton supaya ia lebih berdaya maju.

"Langkah-langkah yang telah diambil, telah menunjukkan kejayaan. Kereta Proton telah mendapat pasaran yang baik," katanya.Bagaimanpun, tambah Abdullah, Proton boleh berbincang dengan pengeluar kereta yang lain.

"Saya yakin Proton boleh memberi harapan kepada kita (untuk) menjadi pengeluar kereta nasional yang baik.

"Soal terima cadangan dari pihak lain, biar Proton tentukan. Saya mahu Proton yang membuat pertimbangan, bukan kita pertimbangkan dan suruh Proton terima.

"Ini hal perniagaan, biar pihaknya (Proton) yang menentukan," kata perdana menteri.

Sebuah akhbar melaporkan hari ini bahawa General Motor berminat untuk menjalin kerjasama dengan Proton. Baru-baru ini, pembuat kereta dari Amerika Syarikat itu telah mengadakan perbincangan dengan Proton, tetapi gagal mencapai sebarang persetujuan.Kerajaan juga telah mengulangi baru-baru ini bahawa ia bersikap terbuka berhubung mendapatkan rakan kongsi untuk Proton.

1 comment:

Nostradamus said...

Q8. All poor people need to be helped by Government. (True or False)
Semua orang miskin perlu dibantu oleh kerajaan. (Betul atau Salah)

Q50. Malaysian politicians are typical Jeyklls and Hydes. (True or False)
Ahli politik Malaysia melambangkan personality Jeyklls dan Hydes. (Betul atau Salah)

Answers at http://patek1472.wordpress.com
Jawapan di http://patek1472.wordpress.com