Tuesday, August 19, 2008

KENYATAAN AWAL YB ZULKIFLI NOORDIN-malaysiakini

Pihak media hari ini meminta saya membuat komen tentang kes himpunan di bangunan Majlis Peguam pada 9 Ogos lepas serta ancaman tindakan disiplin oleh PKR.

Saya menegaskan bahawa saya menyertai himpunan tersebut sebagai mewakili Peguam Pembela Islam (PPI) dan bukannya PKR. Oleh itu tidak timbul soal melanggari dasar PKR.

Selanjutnya saya tegaskan, tidak timbul isu saya merempuh forum tersebut dan menghentikannya. Ini kerana pihak Majlis Peguam telah mengadakan persetujuan dengan pihak Polis untuk menghentikan forum tersebut pada pukul 10 pagi. Saya dijemput oleh pihak Majlis Peguam melalui Setiausahanya En. Lim Chee Wee untuk naik ke atas bagi mengesahkan forum tersebut telah dihentikan. Saya dan beberapa sahabat naik diiringi polis dan tepat jam 10am saya mengesahkan penutupan forum tersebut. Saya juga memberi jaminan peserta forum boleh beredar dengan selamat. Dan terbukti semua peserta forum telah beredar dengan selamat.

Setelah berpuashati bangunan telah dikosongkan, saya meminta para hadirin himpunan aman tersebut bersurai. Kenyataan yang mendakwa saya menceroboh sebenarnya adalah satu fitnah dan rekaan pihak yang tidak bertanggungjawab.

Di dalam kenyataan akhbar tadi, sekali lagi saya mengecam tindakan anti-Islam yang di ambil oleh pihak Majlis Peguam. Saya juga memberi amaran akan mengusulkan kepada Parlimen untuk mengecam dan menegur Majlis Peguam dan mengarahkannya untuk menghentikan sebarang tindak tanduk yang berbau anti Islam. Insyallah saya akan memfailkan notis usul tersebut dalam masa terdekat ini.MORE

SUB-ZULKIFLI NOORDIN- ULASAN TUDUHAN LIWAT

No comments: