Wednesday, August 13, 2008

Ahli Dewan Undangan Undangan Negeri (Adun) Seberang Jaya lawan Anwar-MALAYSIAKINI

DARI DEPAN

Majlis tersebut dihadiri oleh penyokong BN, termasuk Ketua Pemuda Umno, Datuk Seri Hishammuddin Hussein; pemangku Presiden Gerakan, Tan Sri Dr Koh Tsu Koon; Ketua Pemuda MCA, Datuk Liow Tiong Lai, Ketua Puteri Umno, Datuk Noraini Ahmad dan wakil dari MIC dan PPP.

Turut hadir ialah Ketua Umno bahagian Permatang Pauh, Datuk Abdul Jalil Abdul Majid; Ketua Penerangan Umno, Tan Sri Muhammad Muhd Taib dan Setiausaha Agung Umno, Datuk Tengku Adnan Mansor.

Dalam ucapannya, Najib menyentuh tentang dakwaan Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim bahawa lebih 30 ahli Parlimen BN akan lompat parti menyertai Pakatan Rakyat pada 16 September depan.

Katanya, beliau tidak nampak kemungkinan ianya akan berlaku yang akan memboleh Pakatan mengambil alih kerajaan.Beliau juga berkata, Anwar tergesa-gesa untuk bertanding dalam pilihanraya kecil Parlimen Permatang Pauh kerana hendak menubuhkan kerajaan dan menjadi perdana menteri.

"Saya tak dengar ahli Parlimen nak lompat, macam katak. Nak cari 30 ekor katak dalam masa sebulan, yang sanggup melompat masuk Pakatan Rakyat daripada BN, saya tak nampak akan berlaku," katanya.Menurut Najib lagi, beliau tidak akan menyentuh soal peribadi Anwar kerana ia bukan soal BN.

Baru-baru ini, Anwar dihadapkan ke mahkamah atas tuduhan melakukan hubungan seks di luar tabii terhadap bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.Bagaimanapun, Najib berkata, Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi memberi jaminan akan berlaku proses mahkamah yang adil dan saksama.

No comments: